Recenze: The Hunger Games - Catching Fire

9. listopadu 2014 v 16:04 | Julča |  Filmové recenze

The Hunger Games: Catching Fire

Hunger Games: Vražedná pomsta

Podle stejnojmenné knižní předlohy - recenze zde

Katniss, jakožto vítězka předchozích hladových her, má jet turné během kterého se zastaví v každém kraji a nakonec také v Kapitolu. Samozřejmě cesta probíhá společně s Peetou, protože tentokrát měly hladové hry vítěze dva. Ale to se ne každému líbí, prezident Snow se bojí hrozící revoluce nebo vzpoury, která si za příklad vzala Katniss a jako její znak reprodrozda. Další rok je tu a s ním další hladové hry, ale tentokrát už 75., což nejsou jen tak ledajaké hry, ale přímo čtvrtohry. Čtvrtohry jsou zvláštní tím, že splátci z krajů jsou losováni jiným způsobem než obvykle a tentokrát to dopadne tak, že se Katniss bude muset vrátit do arény a bojovat o svůj život, ale budou ji ohrožovat nejenom ostatní splátci, ale odstranit z cesty jich chce i prezident Snow a jemu podobní lidé...

Zanedlouho máme v kinech další díl Hunger Games a já se tedy konečně dostala k zhlédnutí 2. dílu, tedy Catching Fire neboli Vražedná pomsta. Musím uznat, že zfilmování Hunger Games se mi velmi líbí a to musím říct, že v tomhle jsem docela náročná, protože jakmile je něco natočeno podle knihy, tak já to musím srovnávat a smaozřejmě kniha je u mě na prvním místě. Ale tady se to tvůrcům opravdu povedlo.
Stačí se podívat na herečku, kterou obsadili do hlavní role, tedy Jennifer Lawrence, a o to víc se budete těšit na samotný film, protože Jennifer je opravdu skvělá herečka. Samozřejmě postava Katniss se v knihách i ve filmu nějakým způsobem vyvíjí, ale zároveň je pořád dost zmatená ohledně svých citů a musím říct, že tohle bylo perfektně zachyceno i na plátně - hlavně to, jak si Katniss není jistá, co ke komu cítí a jak se má projevovat k druhým lidem.
Dále je tu zpracování krajů, Kapitolu a samozřejmě arény. Líbí se mi zpracování 12. kraje a jaký dojem ve mě vyvolává, to se jim opravdu povedlo, dále samozřejmě Kapitol - ohromné a především oslňující město, které zastiňuje ostatní kraje, bohužel z tohoto města jsme neměli tu čest toho vidět příliš, takže nevím, ale třeba soukromý večírek u prezidenta Snowa byl podařeně udělaný - hlavně ta pompéznost, načančanost, prostě to jsou Kapitolani. A nakonec si nechávám to nejlepší - triky použité v aréně se mi velmi líbily - ať už šlo o zásahy přírodních jevů nebo zvířat, ale bylo to po grafické stránce velmi dobře provedené. Vlastně grafika použitá v tomto filmu se mi zamlouvala - přesně to vykreslovalo celý ten jejich svět, ale zároveň to nebylo příliš digitalizované, až nepřirozené (jako například u Hobita 2). Jediné, co se mi moc po této stránce nelíbilo (a je to opravdu maličkost), je ten umělý oheň na šatech, když Katniss s Peetou vjíždí do Kapitolu, ale to je opravdu taková drobnost. A vlastně teď jsem si vzpomněla ještě na další takový prvek - když je to elektromagnetické pole, představovala jsem si ho normálně průhledné, netvořené ničím hmotným, ale poté se tam objevují ve filmu nějaké kovové pláty a to mi moc nešlo na rozum. Ale jinak
Opravdu nevím, co tomuto filmu vytknout, protože se mi opravdu velmi líbilo grafické zpracování, obsazení a to jak se tvůrci drželi knižní předlohy, až teda na těch pár drobností se mi film vážně líbil.

Anketa

Ohodnoť nový design jako ve škole (#14):

1