12. března 2014 v 16:24 | Julča |  Knižní recenze

Originální název: Shiver
Ze série: Vlci z Mercy Falls
Rok vydání: 2010
Počet stran: 343
Obálka: původní (převzatá z originálu)

Na první pohled (hodnocení obálky):
Vlastně jsem se už hodněkrát koukala po této knížce a to hlavně kvůli tomu úžasnému obalu, který mě hodně nalákal. Když jsem si knížku půjčovala vůbec jsem netušila, o čem je, ale hlasvě že měla hezkou obálku :)
(Nejvyšší počet hvězdiček!)

Seznámení s dějem: (Prozrazuje děj!)
Hlavní hrdinkou knížky je Grace, kterou jako malou pokousali vlci, ale ona přežila a žije normálně až dosud. Přesto Grace tyto stvoření miluje a jednoho takového vlka pravidelně během zimy potkává za jejich domem u lesa. Grace je, řekla bych, pubertálního věku, a když vlci napadnou jejího spolužáka, rozhodnou se lovci na vlky uspořádat hon. Grace se bojí o svého vlka. A oprávněně. Když se přiřítí domů, uvidí na verandě ležet nahého zkrvaveného chlapce - ano, chlapce. Chlapec jménem Sam žije dvojí život - přes zimu a to chladnější období roku je vlkem a během léta, když je teplo, je člověkem. Grace se o Sama postará a navzájem se do sebe zamilují. Aby se Sam nepřeměnil zpátky ve vlka, musí být stále v teple, ale s čím dál větší zimou je těžší udržet se ve svojem těle. Grace možná našla způsob, který by mohl zničit vlka v něm, a tím pádem už by nadále nebyl vlkodlakem, ale pouze člověkem. (Text jsem psala sama, takže za menší nesrovnalosti se omlouvám)

Můj názor na knihu:
Popravdě řečeno jsem čekala něco na způsob Twilight ságy, ale musím vás vyvést z omylu - tohle nejou vlkodlaci známé ze Stmívání, ani z dalších knižních sérií. Autorka si vytvořila vlastní přestavu o vlkodlacích, kteří žijí ve smečce, mění se podle teploty atd. Vyobrazení vlkodlaků mě na knize nejvíce zaujalo - jsou to noví vlkodlaci, kteří se mi zalíbili. No, dále hlavní hrdinka Grace - někdy s ní souhlasím, ale potom udělá nebo řekne něco, čemu úplně nerozumím, ale je mi docela sympatická a soucítím s ní - v některých situacích. No a Sam, zástupce mužského pohlaví, jako vlk se mi líbí mnohem více než jako člověk, je takový nejistý a vůbec ne mužný, i když je milý a taky mně sympatický, i když nestal se mým knižním idolem :) Ale celkově knihu hodnotím velice kladně, představení nových vlkodlaků hodnotím nejlépe z celé knihy, hlavní hrdinově nejsou špatní, zápletka je chytlavá, napínavá. Rozhodně si chci přečíst další díly!

Celkové hodnocení:
7/10
Stále to není kniha, kterou bych doporučovala na potkání. Také se tato kniha nestala mou nejoblíbenější, na to jsou tu jiné třídy, ale přesto je to kniha, kterou jsem si docela oblíbila a pár lidem ji doporučím.