Recenze: Ten, kdo stojí v koutě (Charlieho malá tajemství)

24. února 2014 v 18:21 | Julča |  Filmové recenze

Ten, kdo stojí v koutě

Nejprve Vám musím nastínit, o čem film je a musím Vás varovat, že tak trochu vyzradím děj, takže si pak nestěžujte :)

Charlie jde do prváku na střední a obává se prvního i jakéhokoliv jiného dne, který na této škole musí strávit - cítí se jako outsider a díky tomu se jím také stane. Avšak zanedlouho pozná nevlastní sourozence Sam a Patricka - oba jsou maturanti, kteří ho vezmou k sobě a zažívají spolu zážitky hodne teenagerů. Charlie se zakouká skoro hned do pohledné Sam, která ho později také učí líbat, což je pro Charlieho asi hodně vypjatá situace, ale Sam chodí s někým jiným, a tak Charlie své city skrývá. Mezitím začal chodit s další kamarádkou Mary Elizabeth, ale když při hraní flašky má Charlie políbit nejkrásnější dívku v místnosti, místo Mary Elizabeth se otočí k Sam a políbí ji. Charlie se opět od této skupinky kamarádů odcizí a začíná se znovu projevovat jeho duševní choroba, kterou trpí. Nakonec, ale Sam s Charliem i Patrickem k sobě najdou cestu zpět a vše skončí jakýmsi happy endem.

A teď k samotnému hodnocení. Na film jsem se chtěla podívat ihned, jak vyšel - především kvůli tomu, že tam hraje Emma Watson a také mi byl tento film prostě sympatický :) Ze začátku jsem čekala klasickou teenagerskou komedii bez hlubšího smyslu, ale musím vás vyvést z omylu. Vůbec to nebyl klasický teengaerský film a po shlédnutí filmu jsem si všimla, že byl natočen podle dobré stejnojmenné knihy. Zkrátka celý film probíhal v poklidu a 'míru' a nakonec, poslední asi třetinu filmu jsem na něj koukala se zatajeným dechem a pocitem - Co se teď stane? Byla jsem zaskočená, jaký vztah měl Charlie k tetě Helen, jelikož jsem si myslela, že ji měl rád, ale to, co z toho doopravdy vyplynulo mě zasáhlo a zarmoutilo a soucítila jsem s Charliem - ona ho znásilňovala! A on - měl z toho hrozné vzpomínky, které se mu vracely a nemohl se přes to přenést, ale když se seznámil se Sam jakoby se všechno v jeho světě zlepšilo. Charlieho jsem si upřímně zamilovala - zamilovala jako osobnost, jeho příběh, duši, ne jako kluka, i když to trochu taky.

Na závěr chci napsat, že představitelé postav byly vybrány naprosto skvěle a tito herci to skvěle zahráli!

Celkové hodnocení:

Anketa