3. února 2014 v 18:57 | Julča |  Filmové recenze

Žánr: Drama
Země, rok: Francie, 1995
Délka: 97 min
Režie: Mathieu Kassovitz
Hrají: Vincent Cassel, Hubert Koundé, Saïd Taghmaoui

Obsah:
Film vypráví o třech kamarádech s různým původem, různou mentalitou, intelektem a s různými způsoby, jak se vyrovnávají s těžkým životem na předměstí tehdejší Paříže. Často se tito tři přátelé objevují v hádkách s policisty nebo jinými lidmi v Paříži.

Recenze:
K filmu bych se sama asi nikdy nedostala, ale jelikož nás škola pozvala do kina na film a besedu, tak jsme všichni film viděli (spíš někteří).
Začáteční titulky, které běží zároveň s obrazem, částí filmu a přitom hraje velmi specifická hudba, která má blízko k hip-hopu, ve vás zanechá příjemný pocit a vy si přejete, aby tento pocit trval celý film. Avšak tato příjemná duševní atmosféra je za chvíli roztříštěna - a to díky spoustu sprostých slov, avšak ty za chvilku skoro nevnímáte a také kvůli agresivitě, která se objevuje v celém filmu. Již nápis na začátku filmu (Film je věnován lidem, kteří během jeho natáčení zemřeli.) ve vás zanechá myšlenku, zda to je opravdu takový film, který filmuje opravdové události (ne příběh!). Saïd, který mi přijde trochu jako hlavní postava filmu mi přijde jako neutrální postava, co setýče mých pocitů k němu, zato Vinz je postava, u které toužíte, aby se nechovala, tak zbrkle, náhle.. až moc agresivně a Husbert? Postava, která mi přijde nejhodnější a nejmíně agresivní, také stojí nejvíce nohama na Zemi. Scény ve filmu většinou přecházejí plynule bez střihů, jelikož sledují cestu této skupinky kamarádů. Celý průběh filmu je spíše poklidnější, klidnější než bychom mohli čekat, ale konec vás zasáhne - hlavně nečekaností, kterou nečekal ani jeden z postav objevujících se v poslední scéně. Skončí to smutně, ale ne tak, že by to byl nahraný smutný konec, u kterého režisér očekává, že budete a musíte brečet. Film si myslím stačí vidět jednou, líbil se mi, rozhodně jsem si z něho něco odnesla, ale nědokážu představit, že bych ho viděla jinde než v kině.

Na Youtube:
..další části ve sloupku vedle

posterPoster k filmu NenávistPoster k filmu NenávistPoster k filmu Nenávist