Hobbit:The Desolation of Smaug - recenze

1. ledna 2014 v 16:04 | Julča |  Filmové recenze
Konečně recenze na druhý díl filmového Hobita. Je strašně težké obsáhnout všechny zážitky z tohoto filmu do jednoho článku, ale pokusím se o to.

Jako první tady máte oficiální text k filmu, abyste věděli o co jde, myslím, že všichni tak trochu ví, o co se jedná, takže nevadí tak trochu vyzrazení příběhu:
Hobit: Šmakova dračí poušť líčí další dobrodružství hobita Bilbo Pytlíka na jeho společné pouti s čarodějem Gandalfem a třinácti trpaslíky vedenými Thorinem Pavézou. Vydali se na výpravnou cestu, jejímž cílem je získat zpět Osamělou horu a ztracené království trpaslíků Erebor. Poté, co přežili začátek své neočekávané cesty, pokračuje tato společnost směrem na Východ a cestou potkává kožoměnce Medděda a v lese Mirkwood plném nástrah se střetává s houfem obřích Pavouků. Když se jim podaří uniknout ze zajetí nebezpečných lesních elfů, pokračují trpaslíci k Jezernímu městu a nakonec k samotné Osamělé hoře, kde musí čelit největšímu nebezpečí v podobě Šmaka - nejstrašlivější nestvůry, která prověří nejen jejich odvahu, ale i pevnost jejich přátelství a smysluplnost celé pouti.
Poster k filmu Hobit: Šmakova dračí poušť
Hobit je pojem, který je všeobecně známý a teď po natočení filmů určitě. Já sama četla prvně knihu, potom jsem zhlédla první díl, pak jsem si zase přečetla knihu a teď jsem viděla druhý díl. Čtenáře Tolkienových děl určitě matou nové postavy, někde trochu upravený děj. Kdyby bylo mě, tak do Hobita vůbec nedávám elfa Legolase, který tam neměl být a už určitě nepřidávám naprosto nové postavy - elfku Tauriel. Ano, vím že tvůrci chtěli do filmu přidat ženský element, ale když ho tam prostě Tolkien nedal, tak bych ho tam taky nedávala, navíc při čtení knížky jsem ani nepostřehla, že by mi tam chybělo ženské pohlaví. Dál je tu grafika, ti co viděli Pána prstenů, tak ví že Peter Jackson s ní má nějakou tu zkušenost - v Pánu prstenů vše působilo tak realisticky, opravdově a v Hobitovi? Některé části jsou tak digitálně upravené, až je to nepřirozené. Ale abych jenom nekritizovala - v tomto díle Hobita se výprava konečně setká s Meddědem, který jak je známo je napů medvěd a člověk (přeměňuje se v medvěda), zpracování Medděda jako medvěda bylo dokonalé, přesně tak jsem si ho představovala, ale jako člověka? Co to mělo být? Myslela jsem si, že bude vypadat víc humpoláčtěji (nevím, jak jinak to napsat), ale tam působil jak normální chlapík, který má akorát zvláštní obličej. V lese při setkání s elfy mě to opravdu naštvalo, jelikož oproti knize to bylo vyřešené opravdu hodně jinak. Jo, jsem zastánce knihy a co má jako být? Prostě Tolkien by si zasloužil, aby se jeho knih někdo držel. Děti uvidí film, pak až budou starší si budou chtít (možná) přečíst knihu a ejhle - všechno je najednou jinak. Když se družina konečně dostane do Jezerního města, zjistila jsem, že alespoň to mě příjemně překvapilo - bylo opravdu skvěle vyřešené. Samotná hora byla skvělá a vypracování jejího vnitřku se mi taky líbilo a ty hory pokladu? Nádhera, načež za chvíli uvidíte i samotného draka Šmaka (Smaug), jehož grafické zpracování se mi líbilo nejvíc. Na závěr, sice jsem docela dost kritizovala, jak tak vidím, ale i tak bych na Hobita šla znovu a určitě ho ještě hodněkrát za život zkhlédnu, takže doporučuju. Přecejen si musíte na film udělat názor sami. Ano, děj je trochu roztáhlý, ale alespoň v jejich úžasné světě zůstanete dýl a to je přeci nádherné!
(A Bard hrdina? Nádherný chlap.. )

Doporučuju!