Králova řeč - recenze

30. prosince 2013 v 10:23 | Julča |  Filmové recenze
Tento film jsem chtěla vidět ihned, jak vyšel, ale bohužel jsem neměla tu možnost ho vidět v kině, teprve minulý týden v televizi jsem ho viděla, takže v češtině. Samozřejmě asi nedokážu tolik ocenit ten film, když jsem neviděla nedabovanou verzi (bohužel), za kterou dostal představitel hlavní role Colin Firth Oscara. Nicméně se mi film moc líbil, i když dabing s sebou přináší jisté oběti. Ocenila jsem skvělé obsazení, které se vydařilo a bylo odpovídající. Zpracování filmu v určitých barvách se vydařilo a bylo laděno, tak že jste si připadala, že stojíte s postavami v pokoji. Za práci na tomto filmu získal Oscara i ten nejdůležitější - tedy režisér, v tomto případě Tom Hooper. I když nevíte, kdo to byl Jiří VI., o kterém film pojednává, hned jste seznámeni s fakty a dějstvím v palácích, takže se nemusíte bát, že nebudete vědět, o co jde, já osobně, jsem taky nevěděla, kdo to je Jiří VI. Je zajímavé sledovat obyčejně problémy ,,těch lepších lidí", soucítíte s nimi a nezdají se Vám nadřazení - přijdete si rovni. Kdybych měla příležitost jít na film do kina - šla bych. Osobně bych si radši vybrala verzi s titulkami, ale nemusíte se bát ani dabingu, který je skvěle vyřešený. Film je celý založen na pravdě, žánrově se film řadí mezi mezi historické životopisné dramata. Logoped Logue, který ve filmu učil krále správně mluvit a zbavit se koktání se určitým způsobem zapojil do stvoření scénáře, a to tak že byl nalezen pár týdnů před natáčením jeho deník, odkud scénáristé mohli použít citace a úryvky. Tento film si dokonce pustila sama královna Alžběta II. a označila ho za velmi zdařilý. Já s Jejím Veličenstvem naprosto souhlasím.

Anketa

Přečetli jste recenzi Králova řeč?

Ano