Červenec 2013

Pán prstenů: Společenstvo prstenu

17. července 2013 v 13:27 | Julča |  Knižní recenze
Pán prstenů je zatím u mě kníha č. 1. Teď čtu již 2. díl tohoto skvělého románu a nemůžu se ho nabažit. Tento školní rok jsem měla referát na Pána prstenů a Tolkiena a velmi mě bavilo shánět informace na toto téma, sice jsem z referátu dostala za 3, ale to je věc druhá a myslím, že to ani tak nebyla moje chyba jako chyba učitelky. Na to bych, ale mohla psát další článek. Pán prstenů je dokonalé dílo je v něm detailně popsaný svět a písmo i jazyk se od našeho velmi liší. Původně jsem chtěla psát dlouhý článek o všem - podrobný, ale to by nikoho nebavilo, takže radši časem dodám odkaz na referát :)

Děj Pána prstenů navazuje na Hobita a pokračuje dalšími dvěma díly, které dotvářejí celý děj. Hobita tu nebudu popisovat, ale doporučuji prvně číst Hobita a potom teprve pokračovat Pánem prstenů. Frodo Pytlík je nositel Jednoho prstenu a má za úkol jej zničit. Na jeho dobrodružné cestě ho doprovázejí jeho hobití přátelé a později také Chodec, čaroděj Gandalf, elf Legolas, trpaslík Gimli a člověk Boromir. Nechci prozrazovat přímo, jak celé dějství skončí - vlastně úplný konec neznám zatím, ani já, ale musím říct (nebo spíš napsat), že v některých pasážích knihy jsem byla pěkně překvapená, jak to dopadlo.

Doporučuji tuto knihu snad všem příznivcům fantasy. Kniha může bavit, jak kluky, tak i holky, ale to záleží samozřejmě na každém člověku zvlášť. A koho bavil film, tak toho bude bavit i kniha, i když někdy potřebuje soustředěnost a porozumění, protože Tolkien píše jiným způsobem než jsme zvyklí.

Přeji příjemnou zábavu a napětí u čtení knihy

Příhoda z prázdnin

10. července 2013 v 22:16 | Julča |  Ostatní

Já, sestra, mamka a její kamarádka (důchodkyně, píšu o ní v článku Důchodci v mém okolí) jsme jely na kolech na Velehrad - prostě prázdninový výlet. Cesta tam byla doprovázena sluníčkem, ale to zas tolik nevadilo. Příroda kolem nás rychle promíjela, sluníčko nás hřálo a nohy nás hnaly vpřed. Naše první zastávka byla u skanzenu Modrý a šly jsme se se ségrou podívat do akvária s rybami a samozřejmě jsme si sedly do hospůdky na kofolu. Pak jsme opět pokračovaly v cestě na Velehrad, když už jsme tam byly zašly jsme do cukrárny a zase na kofolu. Do tohoto místa cesta byla klidná, uklidňující a zábavná. Ale když jsme se vydaly do hospody Na haldě začalo to být krušnější, teda cesta byla suprová, pořád jenom z kopce, ale když jsme odbočily směrem do té hospůdky, kam jsme měli jet kolem rybníka, bylo to horší a horší. Po jednom jsme jeli za sebou pomalu a opatrně, abychom nechali kolem sebe projet okolní cyklisty, kteří nám pojedou vstříc. Mamka jela poslední a já přední. Najednou kolem nás profičel nějaký mladík na kole a my jsme se mu chtěly ještě víc vyhnout, mamka vyjela z cestičky a když na ní zpátky najížděla, kolo vyjelo mimo a mířilo přímo do....rybníka. Popisovala to takto: ,,V tom momentě člověk, ani neví, čím má brzdit, ale jen přemýšlí, jak hluboký rybník je a jak daleko spadne." No zkrátka za sebou jsem zaslyšela zapištění a velké šplouch. Úplně jsem se vyděsila, seskočila z kola a běžela za mamkou. Voda nebyla hluboká, ale spadla tam mamka i kolo. Mamka byla od hlavy k patě celá mokrá, tak jsem jí pomohla ven a taky jsme vytáhli kolo. Nic se jí nestalo, jenom malou oděrku na ruce měla a kolo bylo taky v pořádku, ale byly jsme všichni v šoku. Když tento prvotní pocit pominul, už jsme se jenom smáli i s mamkou, ale sama bych to zažít nechtěla.

Způsoby cestování

10. července 2013 v 21:07 | Julča |  Ostatní

Pěšky
Tento způsob preferuji já, teda pokud to není větší vzdálenost. Chodím pěšky do města, do školy, nakupovat a na spoustu dalších míst.

Kolo
Tak tyto prázdniny využiji kola nejvíc. Kolové výlety mě hrozně začaly bavit a nemůžu se jich nabažit. Máš všude kolem sebe vzduch a přírodu, což je nedocenitelné.

Auto
Sice auto nemáme, ale pamatuji na doby, kdy jsme ho vlastnili a bylo to super. Mohli jsme zastavit kdekoli, kdykoli a na jak dlouho jsme chtěli, navíc když je klimatizace není, co řešit.

Autobus
Tak tím jezdím dost často - na nákupy, za babičkou, za taťkou a teď i do města, kam se stěhujeme. Rozhodně to, ale nní můj oblíbený styl cestování. Většinou autobusy trochu zavánějí a je tam, buď zima, nebo moc horko. I když ty zájezdové autobusy jsouúplný opak - světlo, klimatizace, pohodlné sedadla, WC, musím uznat, že ty jsou moc hezké.

Vlak
Sice tím moc nejezdím, ale když už nastane taková situace jsem ráda, protože si ráda počtu, popovídám a tak, ale stav dnešních valků není nic moc. Je jenom pár těch moderních a nových, ale na železnicích stále jezdí ty zastaralé modely, které jsou počmárané a vysmradlé.

Loď
Jela jsem trajektem a to se mi líbilo, nakoupila jsem si, šli jsme na kafe a dobře jsme se bavili. Ani jsem nevnímala, že jsem na lodi. Moc se trajekt nepohupoval, jenom na záchodě to bylo znát, sedím a vidím, jak se všechno pohupuje - celá ta místnost, prostě tam si toho člověk všimne. Taky jsem jela katamaránem na jeden ostrov v Anglii a to trvalo asi jen půlhodinu, ale vítr, který tam foukal byl velmi příjemný. Taky jsem jela loďkou po Temži (Ano, musím se pochlubit, že jsem byla v Anglii :P), která zastavovala na zastávkách a byl hezký výhled a jeli jsme rychle, což jsem uvítala. Ale byla to malá loďka.

Letadlo
Tak tím jsem bpohužel ještě neměla tu čest letět, ale určitě v budoucnu hodlám někam letět letadlem. Ale podle filmů a fotek letadel si myslím, že to může být příjemný způsob cestování, pokud se Vám ovšem neděla v letadle blbě od žaludku.

Hlasujte pro Váš oblíbený způsob cestování v anketě pod článkem.

Důchodci v mém okolí

10. července 2013 v 19:20 | Julča |  Ostatní
Tento článek píšu o svých blízkých, kteří jsou důchodci.
Důchodce je člověk, který nepracuje a pobírá důchod. V každé zemi je věková hranice pro důchod jiná.

Babička
Moje babička je velmi čiperná, pracovitá a hodná. Ráda uklízí, pomáhá na faře, vaří pro příměstský tábor, jezdí nakupovat, každý týden se schází s kamarádkou ve městě.. Prostě tato babička si jen málokdy sedne před televizi a nic nedělá. Moje babička je aktivní důchodkyně a jsem na to pyšná.

Děda
Můj děda je opak mé babičky. Většinu dne stráví před televizí - dokonce tam i jí a spí. Občas jede na houby nebo zajde do hospody na jedno. No, děda je spíš pasivní důchodce. Bohužel.

Prateta
Prateta je vlastně sestra mého dědy. Bydlí u své dcery a jejího manžela a sama si ani neuvaří. Celé dny tráví u sebe v pokoji před televizí nebo s křížovkou. Dcera jí vaří a stará se o ni. Občas teda vyjde na zahradu, ale rozhodně ji zařazuji mezi pasivní důchodce. V mnohém jsou si podobní s dědou. Promiň :(

Taťka
Přijde Vám divné, že sem píšu taťku? Ano, je to důchodce, mám staršího otce. Táta sice pobírá důchod, ale má svou kapelu, takže občas sem tam hrají, maluje a vystavuje obrazy.. Často jezdí na chatu, kde si topí a stará se o ni, běžkuje a je stále v pohybu. Není to klasický důchodce.

Kamarádka mamky
Mamčina kamarádka často jezdí na kole - vlastně každý týden, chodí se psem na procházku a celkově žije dost aktivně. Prostě ideální důchodkyně :)

Sex ve městě

10. července 2013 v 10:48 | Julča
Seriál/Film

Sex and the city

Sex ve městě
Hlavními hrdinkami jsou: Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker), Samantha Jones (Kim Cattral), Charlotte York (Kristin Davis), Miranda Hobbes (Cynthia Nixon) + hlavní hrdina seriálu: Pan Božský (Chris Noth)
Děj se odehrává v New Yorku, kde všechny hrdinky žijí - mají peníze, některé slávu a sex (především Samantha.
Carrie: Živí se jako spisovatelka na volné noze a píše o vztazích, mužích a sexu. Její životní partner a přítel je Pan Božský.
Samantha: Znají ji všude a s kdekým spala. Nevadí jí vztah na jednu noc.
Charlotte: Vdaná a správná ženuška - pro svého muže se stala židovkou. Vdaná byla dvakrát.
Miranda: Se svým bývalým mužem Stevem má chlapečka Brandyho.
Seriál má 6 sérií.
Filmy byly natočeny 2.
Ocenění: 6 Emmy, 8 Zlatých glóbů

Zajímavosti:
Cynthia Nixon (hraje Mirandu) je ve skutečnosti blondýnka a pro roli Mirandy se musela obarvit.
Úvodní hláška: ,,Carrie Bradshaw ví hodně o sexu (a nebojí se zeptat)" je odkazem na film Woodyho Allena: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu (ale báli jste se zeptat)
Kim Cattrall odmítl dvakrát roli Samanthy Jones, dokud ji nepřesvědčil přítel producenta Darrena Star.
Kim Cattrall ve skutečnosti není vůbec promiskuitní.
Sarah Jessica Parker byla během natáčení 5. série těhotná - proto má série jenom 8 dílů.
Sarrah Jessica Parker je jediná, která se v seriálu, ani ve filmu neobjeví nahá (má dodatek ve smlouvě).

Viděli jste film? Sledujete seriál?
Mimochodem seriál je k vidění každý všední den na Prima Love ve 22:20 a potom následuje ještě jeden díl seriálu.

Hostitel

4. července 2013 v 11:41 | Julča |  Knižní recenze

Fenomén jménem Hostitel!

Hostitele jsem našla pouhou náhodou v knihovně a rozhodla jsem se, že to zkusím přečíst. Od té knihy mě doslova nikdo nemohl odtrhnout, nechtěla jsem se nechat odtrhnout. Je to dokonale propracovaný příběh jednoho člověka, který přežil invazi ,,mimozemšťanů", ale co když to není jediný člověk, který jim uprchl? Tu knihu jsem právě dočetla podruhé a stále si myslím, že to nebylo naposled, co jsem tu knihu četla. Vřele doporučuji všem bez ohledu na věk, pohlaví nebo zaměření na žánr. Knížka podněcuje moje buňky v mozku k přemýšlení a já ráda přemýšlím o dobré, ba i báječné, skvělé knize.

Autor: Stephenie Meyerová
Cena: 499 Kč
Počet stran: 616
Rok vydání: 2009
Filmové zpracování: Ano

Podle mě, tuto knihu nelze zfilmovat, protože příběh se především odehrává v hlavě hlavní hrdinky - promiňte za tento můj názor.

!!Pozor!! Kniha obsahuje i epilog s názvem Návaznost - můžete si ho přečíst ZDE.

Tato kniha bylo první dílo Meyerové určené pro dospělé čtenáře.

Kniha u čtenářů sklidila úspěch.

Vyhodnocení anket (2)

1. července 2013 v 14:42 | Julča |  O blogu

Jsi fantasy maniak?

Celkem hlasů: 297
Naprosto: 102
Trochu, jak v čem: 98
Rozhodně ne: 97
Většina návštěvníků blogu jsou zažraní fantasy maniaci,
ale vítězství bylo velmi těsné!

Chodíte pravidelně na tento blog?

Celkem hlasů: 133
Ne, jsem tu poprvé a naposled: 33
Ne, jsem tu poprvé: 29
Ne, ale asi budu: 27
Ano, alespoň 1x za 2 dny: 26
Ano, asi 1x za týden: 18
Na blog bohužel chodí menšina lidí pravidelně :(